Pozycjonowanie stron internetowych to w ostatnich latach wyjątkowo często poruszamy problem. Dzieje się tak, ponieważ bardzo dużo przedsiębiorstw poszukuje w internecie nowego rynku zbytu. Widać to w szczególności po wskaźnikach wzrostu branży e-commerce, która każdego roku notuje bardzo duże wzrosty. Problem pozycjonowania nie dotyczy jednak wyłącznie biznesu. Jest to również aktualny temat wśród blogerów, którzy poprzez odpowiednie wypozycjonowanie swojego bloga, próbują dotrzeć do większego grona odbiorców. Jak zacząć pozycjonowanie stron, aby wspiąć się na sam szczyt listy wyszukiwania ?
Analiza rynku i konkurencji
Pierwszym etapem, który powinniśmy wykonać to analiza rynku i konkurencji. Musimy dokładnie sprawdzić jaką konkurencję mamy w internecie, a także przeanalizować ich strony lub blogi. Warto w tym miejscu zastanowić się również, na jakie frazy planujemy się wyświetlać i porównać je z frazami konkurencji. Kolejną bardzo ważną rzeczą jest to, czy chcemy się pozycjonować lokalnie, czy globalnie. Dla przykładu, salon fryzjerski z siedzibą w Bydgoszczy, nie będzie zainteresowany pozycjonowaniem się globalnie, ale lokalnie. W związku z tym, ważne jest, aby do wybranych słów kluczowych dodać nazwę miejscowości, w której działamy.
Dostęp do narzędzi Google
Kolejną istotną rzeczą, jest zweryfikowanie naszej strony przez narzędzia Google. Są to przede wszystkim Search Console oraz Google Analytics. Narzędzia te pozwalają bardzo dokładnie analizować ruch na naszej stronie. Dzięki temu będziemy wiedzieli między innymi jakie pozycje zajmują nasze strony w wynikach wyszukiwania, czy to które strony wymagają poprawy. Dzięki Google Analytics mamy również dostęp do bardzo wnikliwej analizy naszej strony. Możemy się tam dowiedzieć wielu cennych rzeczy o naszych klientach lub odbiorcach, które następnie warto przełożyć na pozycjonowanie.
Bardzo ważne jest również stworzenie mapy naszej strony. Na szczęście popularne w internecie systemy CMS, np. WordPress, robią to za nas automatycznie. Po naszej stronie jest jedynie wgranie mapy witryny do Google Search Console. Jest to kluczowe dla pozycjonowania, ponieważ mapa naszej witryny to drogowskaz, który wykorzystuje robot Google.
Odpowiedni tytuł strony
Pozycjonowanie każdej strony internetowej należy również rozpocząć od zredagowania odpowiedniego tytułu i opisu. Tytuły i opisy naszych stron są bowiem widoczne w wynikach wyszukiwania Google. Tytuł powinien zawierać frazę, która nas interesuje i być odzwierciedleniem tego, co odbiorca znajdzie na naszej stronie internetowej. Nie powinno się wprowadzać internautów w błąd, więc treść znajdująca na stronie internetowej lub blogu, musi być spójna z tytułem. Równie ważny co tytuł jest opis. Powinien on w krótki sposób przedstawić treść strony oraz zachęcić do kliknięcia w nasz link. W opisie strony internetowej, warto również zamieścić wezwanie do działania. Mogą to być przykładowo wyrażenia – ,,sprawdź”, czy ,,zobacz naszą ofertę”. Mózg ludzki ma tendencję do rejestrowania tego typu wezwań, w związku z czym istnieje duża szansa, że zyskamy dzięki temu nowego odbiorcę.
Zobacz również:
- kampanie Google Ads https://www.wildmoose.pl/google-ads/
- pozycjonowanie stron koszalin https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-koszalin/
- pozycjonowanie strony Rzeszów https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-rzeszow/
- pozycjonowanie sklepów internetowych https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/
- pozycjonowanie stron Tychy cennik https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-tychy/
Wartościowy content
Content to innymi słowy treść, znajdująca się na naszej witrynie. Jest to również kluczowa rzecz, od której zaczynamy pozycjonowanie strony internetowej. Treść powinna być przede wszystkim unikalna oraz wartościowa. W związku z tym, powinniśmy być nastawieni na samodzielne tworzenie treści zawierającej więcej, niż 300 słów. Jest to minimum, które pozwala poważnie myśleć o pozycjonowaniu. Oczywiście im więcej wartościowej treści, tym lepiej. Podczas pisania, należy również pamiętać o sprytnym wprowadzeniu do tekstu, interesujących nas słów kluczowych.
Konieczna jest również odpowiednia segregacja treści. Content na każdej ze stron, powinien być odpowiednio podzielony. Służą do tego nagłówki – H1, H2, H3, H4. Treść powinna być więc podzielona zgodnie z priorytetami. Robot Google, podczas odwiedzin na naszej stronie, z pewnością weźmie to pod uwagę, a odpowiednio zbudowana i podzielona treść, będą działały na naszą korzyść.
Linkowanie
Linkowanie jest bardzo często odkładane na boczne tory, jednak nie należy tej czynności pomijać. W związku z tym, pozycjonowanie powinniśmy rozpocząć również od pozyskania wartościowych linków. Linki powinny oczywiście prowadzić do naszej strony internetowej lub podstron, na których pozycjonowaniu nam zależy. Skąd jednak pozyskać linki ? Najlepiej gdyby prowadziły one ze stron o wysokim wskaźniku page rank. Wówczas mamy pewność, że szybko przyniosą pozytywny skutek. Jeżeli nie mamy takich możliwości, wówczas pozostają nam popularne katalogi stron, czy wykonywanie marketingu szeptanego na forach internetowych. Oczywiście korzystne dla naszej witryny, będzie także umieszczanie linków do stron w social mediach. Możemy w tym celu stworzyć fan page na Facebooku, Instagramie, czy Pintereście. Dla bardziej zaawansowanych, wysoce pointe efektywne będzie stworzenie piramidy linków. Przygodę z pozycjonowaniem, warto rozpocząć jednak od zaplanowania prostszych i zdecydowanie tańszych metod zdobywania linków.